Uppdaterad 6.1.2025.
Webbutiken produkter säljs av Saarlin Ab 3226568–7. Våra produkter säljs till myndiga privatkunder och företag i Finland. Vi levererar inte beställningar till Åland eller utomlands. Produktpriserna inkluderar inte mervärdesskatt. Vi förbehåller oss rätten att ändra leveransvillkor och priser. Kunden måste läsa våra nuvarande leveransvillkor före varje beställning.
Produkter beställs i webbutiken via varukorgen på www.saarlin.fi. Kunden godkänner våra leveransvillkor som gäller för varje beställning. Vid beställning läggs kundens orderinformation till i vårt kundregister. Läs mer i vår registerbeskrivning.
Minsta beställningsgräns är 15 euro.
ORDERBEKRÄFTELSE
Vi skickar ett bekräftelse-epost för varje beställning. Mottagandet av orderbekräftelsen kräver därför att en e-postadress tillhandahålls i samband med beställningen. I orderbekräftelsen anges de beställda produkterna, leveranskostnaderna och priset på beställningen.
BETALNING
Betalningsförmedlaren för webbutiken är Visma Pay (Paybyway Oy, FO-nummer 2486559-4), som är registrerat i registret över betalningsinstitut som upprätthålls av Finansinspektionen. Betalning sker via Visma Pays onlinetjänst och Visma Pay eller Paybyway Oy visas som betalningsmottagare på kontoutdrag och faktura. Visma Pay vidarebefordrar betalningar till onlinehandlaren. Betalningen är säker, eftersom all information om betalningstransaktionen överförs med en krypterad anslutning så att ingen tredje part kan se detaljerna i betalningstransaktionen. Transaktionen skapas mellan e-handelskunden och e-handeln. Onlinebutiken ansvarar för alla skyldigheter som rör butiken.
Läs mera om Visma Pay: https://www.vismapay.fi/
Visma Pay-betalningstjänstens kontaktinformation:
Visma Pay, Paybyway Oy (FO-nummer 2486559-4)
E-post: helpdesk@vismapay.com
Telefon: 09 315 42 037 (vardagar 8–16)
Postadress: Laserkatu 6, 53850 Lappeenranta
BETALNINGSMETODER
Produkter och leveranskostnader relaterade till beställningen betalas alltid i samband med beställningen. Visma Pay fungerar som betalningstjänstleverantör och betalningsförmedlare för webbutiken www.saarlin.fi
Tillgängliga nätbanker är: Nordea, OP, Danske Bank, POP Bank, Aktia, Säästöpankki, OmaSp, S-Bank, Handelsbanken, Ålandsbanken.
Beställningen kan också betalas med ett betalkort. De tillgängliga betalkorten är: Visa, Visa Electron och Mastercard.
Beställningen kan betalas med mobilbetaltjänster: MobilePay och Siirto.
Beställningen kan också betalas med faktura. Du får en faktura från OP för din beställning och du betalar för din beställning till dem antingen direkt eller i delbetalningar. OP Yrityspankki Oyj fungerar som långivare. Läs mer om OP Lasku här.
LEVERANSKOSTNADER OCH LEVERANSMETODER
Fraktkostnaderna inkluderar emballage och porto. Leveranskostnader anges i samband med beställningen innan beställningen betalas. Posten fungerar som mellanhand för försändelserna. Beroende på storlek levererar vi beställningar antingen direkt till beställningsadressen eller till Postens uthämtningsställe.
LEVERANSTID
Normal leveranstid för smycken är ca. 2-5 arbetsdagar. Normal leveranstid för inredningsprodukter är ca. 4-7 arbetsdagar. Vi tillverkar produkterna i den ordning de kommit in och leveranstiden för beställningen påverkas av t.ex. lagerstatus och antal beställningar. Vi meddelar separat om avvikande leveranstider i webbutiken.
Leveranstiden för personliga produkter är ca. 6–12 arbetsdagar. Leveranstiden för beställningsprodukter påverkas av t.ex. beställningens omfattning och tillverkningstiden för de beställda produkterna. För större beställningar, vänligen kontrollera leveranstiden separat via e-post på kundservice@saarlin.fi.
BYTES- OCH RETURVILLKOR
Säljbara och oanvända produkter som returneras i originalförpackning har i enlighet med konsumentskyddslagen en 14 dagars returrätt (exklusive hygienprodukter vars försegling brutits samt personliga produkter). Vi erbjuder inte ett utbytesalternativ.
Obs! Produkter som ej har returrätt: Hygienprodukter (såsom örhängen som piercar huden) levereras i förseglade förpackningar och har ingen returrätt efter att förseglingen brutits. Personliga produkter görs på beställning enligt kundens önskemål, och har därför ingen vanlig 14 dagars returrätt.
Att inte hämta ut paketet räknas ej som en annullering av beställningen. Vi debiterar 10 euro för en försändelse som inte hämtats ut, och beloppet dras av från det återbetalningsbara transaktionsbeloppet. Avgiften består av beställningens förpacknings-, frakt- och returkostnader.
Kunden ansvarar för returkostnaderna, vi erbjuder inte gratis retur.
Om hela beställningen returneras återbetalar vi kundens betalning i sin helhet (inklusive eventuella leveranskostnader) utan dröjsmål, med samma betalningsmetod som användes för att betala beställningen. Återbetalningen sker så snart returen har mottagits och behandlats av oss, dock senast 14 dagar efter det att retuanmälan har skickats in. Kunden bör göra returen utan dröjsmål efter att returanmälan har skickats in. Obs! Om endast en del av produkterna i beställningen returneras, återbetalas inte fraktkostnaderna till kunden. Om beställningen vid beställningstillfället uppfyllde villkoren för gratis leverans och om den efter en partiell retur inte längre uppfyller villkoren för gratis leverans, drar vi av leveranskostnaderna från returbeloppet.
PROBLEMSITUATIONER
Meddelande om felaktig leverans eller defekt produkt måste göras inom 14 dagar efter mottagandet av försändelsen. Kontakta oss på kundservice@saarlin.fi.
Om paketet skadas under transporten måste ett klagomål göras omedelbart till den transportansvarige, dvs. Posten. Meddela även oss omedelbart om försändelsen har skadats under transporten.
ANNAT
Vi använder naturmaterial (naturstenar) i våra smycken, så stenarna i de beställda produkterna kan skilja sig något från de på bilderna. Färginställningarna på din datorskärm kan också snedvrida stenens ton.
Vi förbehåller oss rätten att ändra våra leveransvillkor. Innan du beställer måste kunden noggrant läsa våra nuvarande leveransvillkor.